Köpvillkor vid beställning i webshopen.
Våra köpvillkor: Alla varor förblir leverantörens egendom till dess full betalning kommit bolaget tillhanda. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Minsta beställningsbelopp som expedieras är 100 kr. Skicka inga förskott. Vi kan inte ansvara för t.ex. pengar, checkar och frimärken som skickas i brev. Vi reserverar oss för eventuella "tryckfel" på denna webbsida. Vi förbehåller oss rätten att makulera köp. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. I priserna ingår moms med 25%. Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss.
BETALNING OCH LEVERANS
Vi skickar våra paket med DHL (över 30kg). Fraktkostnad från >79kr (ej båtar och motorer). Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. För leverans utanför Sverige kan det tillkomma ytterligare fraktavgifter som debiteras separat. Produkter som har en grön symbol finns i lager, är symbolen gul så är den slut i lager men kan beställas hem.
LEVERANSSÄTT
Det finns olika leveranssätt att välja på när du lägger din order.
HÄMTAS PÅ LAGER- Vi kan nu erbjuda kunder att hämta sin beställning hos vårat lager i Arninge. Observera att det endast går att hämta en beställd och betald order. Det går alltså INTE att handla över disk längre.
Instruktioner för er som ska hämta ert paket:
Privatpersoner går fram till disken och ringer i klockan och inväntar personal.
Företagskunder med konto går direkt till företagshyllan.
Brevlådepaket- Posten, Citymail eller EarlyBird. Endast småförsändelser som får plats i brevlådan.
Ombud- Paketet skickas till ett servicecenter/ombud (T.ex. ICA, COOP m.m)
Företagspaket- Paketet levereras till den angivna adressen med paketbil. OBS! för att detta ska vara möjligt kräver fraktbolagen en företagsadress och inte privatadress.
Leverans inom Europa- Vi kan skicka order inom Europa med DHL Express service. Observera att fraktpriset kan komma att variera beroende på vikt, storlek m.m
BETALNINGSSÄTT
Du har möjlighet att betala din order på följande sätt:
• Swish (Endast via telefon/mejl)
• SVEA Checkout (Trustly, Faktura, Kort.)
Vid privata faktura frågor kontakta SVEA Ekonomi som tillhandahåller fakturorna.
Kundservice: 08-735 29 59 alternativt www.svea.com
FÖRETAGSFAKTURA
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura
genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en
kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för
företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska
betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid
dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt
dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full
betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till
Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning
av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas
till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med
Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som
vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea
Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas
dataskyddsinformation som finns tillgänglig på
https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81
Solna, telefon 08 - 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås
på privacy@svea.com
EJ UTHÄMTAD VARA
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. TRANSPORTSKADOR Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen hos ombudet. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss på 08-7651090 eller mail: info@drev.se
UTHYRNINGSVILLKOR
1: Nedanstående villkor gäller om
inte annat avtalats mellan uthyraren och hyrestagaren.
2: Tur och returfrakt via ombud ingår
i priset på hyresmaterielen som hyrs ut och betalas via vår
hemsida. Använd ENDAST retur fraktsedeln som medföljer leveransen,
annars bekostar hyrestagaren returfrakten själv.
3: Hyrestiden räknas från och med den
dag hyresmaterielen hålls tillgängligt, dvs den dag hyresmaterielen
hämtas ut hos ombudet, till och med den dag då hyres materialet återlämnas till ombudet (returneras).
4: Hyra debiteras i enlighet med
uthyrarens gällande prislista.
5: Hyresmaterialet får inte utan
uthyrarens godkännande användas av annan än hyrestagaren.
Hyrestagaren som i strid mot detta avtal och förfogar över
hyres materialet kan ådraga sig straffrättsligt ansvar.
6: Hyrestagaren är skyldig att hålla
uthyraren underrättad om var hyresmaterielen förvaras eller
används. Hyresmaterielen får endast användas för sådana
arbetsförhållande för vilka den är avsedd för.
7: Hyrestagaren är skyldig att vårda
hyresmaterielen, samt läsa och följa de instruktioner som
medföljer. Saknas dessa, finns instruktioner på våran hemsidan vid
produktbeskrivningen. Vid återlämnande skall hyresmaterielen vara
väl rengjord och med hänsyn till normal förslitning i gott skick.
Har rengöring ej gjorts debiteras hyrestagaren härför.
8: Uthyraren ansvarar ej för person
och sakskada samt förmögenhetsskada som kan uppkomma vid
hyrestagaren användning av hyresmaterielen. Uthyraren ansvarar ej
för direkta eller indirekta skador ( t ex driftstopp, utebliven
vinst) som åsamkas hyrestagaren till följd av hyresmaterielen.
9: Hyrestagaren skall underrätta
uthyraren om fel eller skada på hyres materialet samt om stöld under
hyrestiden. Vid försäkringsfall skall hyrestagaren snarast göra en
skadeanmälan, polisanmälan på den ort där stölden/skadan skett
och sända kopia av anmälan till uthyraren och försäkringsbolaget.
Förlorad hyresmateriel debiteras hyrestagaren till
nyanskaffningsvärde. Ej återlämnade maskiner och materiel
debiteras till nyanskaffningsvärde.
10: Skador på hyresmaterielen som inte
kan hänföras till normalt slitage ersättes av hyrestagaren.
Reparationer får därutöver inte utföras utan uthyrarens
godkännande.
12: Uthyraren har rätt att omedelbart
häva avtalet och återtaga den uthyrda hyresmaterielen om:
Hyrestagaren inte fullgör sina betalningsåtaganden gentemot
uthyraren då de förfaller till betalning. Hyresmaterielen utsättes
för onormal användning eller vårdas så att betydande risk för
värdeminskning föreligger. Försätts i konkurs eller ställer in
betalningar är hyrestagaren skyldig att återlämna hyresmaterielen.
Återtagande sker på hyrestagarens bekostnad.
13: Tvist på grund av uthyraren avgörs
av allmän domstol, om inte parterna enas om skiljeförfarande.