Köpvillkor

Köpvilkor / Uthyrningsvillkor /Returer

Köpvillkor vid beställning i webshopen. 
Våra köpvillkor: 
Alla varor förblir leverantörens egendom till dess full betalning kommit bolaget tillhanda. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Minsta beställningsbelopp som expedieras är 100 kr. Skicka inga förskott. Vi kan inte ansvara för t.ex. pengar, checkar och frimärken som skickas i brev. Vi reserverar oss för eventuella "tryckfel" på denna webbsida. Vi förbehåller oss rätten att makulera köp. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. I priserna ingår moms med 25%. Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. 

                        
BETALNING OCH LEVERANS 
Vi skickar våra paket med DHL (över 30kg). Fraktkostnad från >79kr (ej båtar och motorer). Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. För leverans utanför Sverige kan det tillkomma ytterligare fraktavgifter som debiteras separat. Produkter som har en grön symbol finns i lager, är symbolen gul så är den slut i lager men kan beställas hem. 

 

LEVERANSSÄTT

Det finns olika leveranssätt att välja på när du lägger din order.

HÄMTAS PÅ LAGER- Vi kan nu erbjuda kunder att hämta sin beställning hos vårat lager i Arninge. Observera att det endast går att hämta en beställd och betald order. Det går alltså INTE att handla över disk längre.

Instruktioner för er som ska hämta ert paket:
Privatpersoner går fram till disken och ringer i klockan och inväntar personal.
Företagskunder med konto går direkt till företagshyllan.

Brevlådepaket- Posten, Citymail eller EarlyBird. Endast småförsändelser som får plats i brevlådan.

Ombud- Paketet skickas till ett servicecenter/ombud (T.ex. ICA, COOP m.m)

Företagspaket- Paketet levereras till den angivna adressen med paketbil. OBS! för att detta ska vara möjligt kräver fraktbolagen en företagsadress och inte privatadress. 

Leverans inom Europa- Vi kan skicka order inom Europa med DHL Express service. Observera att fraktpriset kan komma att variera beroende på vikt, storlek m.m

BETALNINGSSÄTT 
Du har möjlighet att betala din order på följande sätt:

 • Swish (Endast via telefon/mejl)

• SVEA Checkout (Trustly, Faktura, Kort.)

Vid privata faktura frågor kontakta SVEA Ekonomi som tillhandahåller fakturorna.

Kundservice: 08-735 29 59 alternativt www.svea.com

 

FÖRETAGSFAKTURA

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura
genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en
kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för
företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska
betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid
dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt
dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full
betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till
Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning
av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas
till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med
Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som
vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea
Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas
dataskyddsinformation som finns tillgänglig på
https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81
Solna, telefon 08 - 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås
på privacy@svea.com

EJ UTHÄMTAD VARA 
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. TRANSPORTSKADOR Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen hos ombudet. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss på 08-7651090 eller mail: info@drev.se

UTHYRNINGSVILLKOR

1: Nedanstående villkor gäller om inte annat avtalats mellan uthyraren och hyrestagaren.

2: Tur och returfrakt via ombud ingår i priset på hyresmaterielen som hyrs ut och betalas via vår hemsida. Använd ENDAST retur fraktsedeln som medföljer leveransen, annars bekostar hyrestagaren returfrakten själv.

3: Hyrestiden räknas från och med den dag hyresmaterielen hålls tillgängligt, dvs den dag hyresmaterielen hämtas ut hos ombudet, till och med den dag då hyres materialet återlämnas till ombudet (returneras).

4: Hyra debiteras i enlighet med uthyrarens gällande prislista.

5: Hyresmaterialet får inte utan uthyrarens godkännande användas av annan än hyrestagaren. Hyrestagaren som i strid mot detta avtal och förfogar över hyres materialet kan ådraga sig straffrättsligt ansvar.

6: Hyrestagaren är skyldig att hålla uthyraren underrättad om var hyresmaterielen förvaras eller används. Hyresmaterielen får endast användas för sådana arbetsförhållande för vilka den är avsedd för.

7: Hyrestagaren är skyldig att vårda hyresmaterielen, samt läsa och följa de instruktioner som medföljer. Saknas dessa, finns instruktioner på våran hemsidan vid produktbeskrivningen. Vid återlämnande skall hyresmaterielen vara väl rengjord och med hänsyn till normal förslitning i gott skick. Har rengöring ej gjorts debiteras hyrestagaren härför.

8: Uthyraren ansvarar ej för person och sakskada samt förmögenhetsskada som kan uppkomma vid hyrestagaren användning av hyresmaterielen. Uthyraren ansvarar ej för direkta eller indirekta skador ( t ex driftstopp, utebliven vinst) som åsamkas hyrestagaren till följd av hyresmaterielen.

9: Hyrestagaren skall underrätta uthyraren om fel eller skada på hyres materialet samt om stöld under hyrestiden. Vid försäkringsfall skall hyrestagaren snarast göra en skadeanmälan, polisanmälan på den ort där stölden/skadan skett och sända kopia av anmälan till uthyraren och försäkringsbolaget. Förlorad hyresmateriel debiteras hyrestagaren till nyanskaffningsvärde. Ej återlämnade maskiner och materiel debiteras till nyanskaffningsvärde.

10: Skador på hyresmaterielen som inte kan hänföras till normalt slitage ersättes av hyrestagaren. Reparationer får därutöver inte utföras utan uthyrarens godkännande.

12: Uthyraren har rätt att omedelbart häva avtalet och återtaga den uthyrda hyresmaterielen om: Hyrestagaren inte fullgör sina betalningsåtaganden gentemot uthyraren då de förfaller till betalning. Hyresmaterielen utsättes för onormal användning eller vårdas så att betydande risk för värdeminskning föreligger. Försätts i konkurs eller ställer in betalningar är hyrestagaren skyldig att återlämna hyresmaterielen. Återtagande sker på hyrestagarens bekostnad.

13: Tvist på grund av uthyraren avgörs av allmän domstol, om inte parterna enas om skiljeförfarande.




 


                                                                                     

ÅNGERRÄTT / RETURER

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i originalförpackningen samt väl emballerad. På propellrar gäller ej ångerrätt däremot bytesrätt till annan modell eller stigning. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel, kontaktar ni oss för kostnadsfri retursedel. OBS! Vi återbetalar ej den ursprungliga fraktkostnaden. EJ returrätt eller ångerrätt på tänddelar och elektronik, ex powerpacks, trim/tilt motorer, startmotorer etc. 

Ni MÅSTE bifoga en lapp som beskriver:
- Avsändare.
- Vill ni byta produkten till något annat?, vad önskar ni istället?
- Vid retur för återbetalning behöver vi: Bank, clearing och kontonummer.
- Om lappen saknas, blir ni själva ansvariga att kontakta oss inom 3 månader för åtgärd.
Vi har ingen möjlighet att "lagra varor" som saknar ovanstående information, och kommer därför att slängas efter 3 månader.

SAMTLIGA RETURER RETURNERAS SOM FÖRETAGSPAKET! Vi har inte möjlighet att kostnadsfritt hämta ut försändelser hos ombud. Försändelser som skickas till oss via ombud (dvs vi skickar ut personal för att hämta upp det), debiteras en serviceavgift på 150kr/per paket, på rekommenderade brev debiteras en serviceavgift på 300kr/per brev.

Observera att under högsäsong kan det ta längre tid för returen att gå genom. Normal tid är 1-2 veckor under högsäsong. Vi jobbar så snabbt vi kan för att hantera ert ärende. 


PERSONUPPGIFTER 
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av drev.se Lidingö Marinagenturer AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte.
drev.se Lidingö Marinagenturer AB
kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. Personuppgifter kommer behandlas av tredje part då det är nödvändigt för att kunna expediera din order, det rör sig då om logistikföretag, tredjepartslogistikföretag samt där betaltjänst är vald, av bank eller finansinstitut.


1.6 Force Majeure Lidingö Marinagenturer AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.
I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten. 


                                                                                      
REKLAMATIONER 

Vi lämnar 1 års garanti på alla sålda delar, där inget annat anges. Vid reklamation skall köparen kontakta säljaren innan någon åtgärd vidtas. Vid godkänd reklamation ersätter eller reparerar vi den felaktiga delen. Vi ansvarar ej för följdskador oavsett orsak. Originaltillverkarens monterings och skötselinstruktioner skall följas. Vid försäljning utanför Sverige betalar köparen samtliga fraktkostnader.

Observera att uppgivet lagersaldo ej alltid stämmer överens med verkligt lagersaldo. Vi förbehåller oss rätten att makulera order.

 

BESTÄLLNING AV VAROR

Varor som ej finns i lager beställs hem, leveranstiden kan variera beroende på leverantör. Observera att leveranserna kan påverkas av fartyg, flygtrafik m.m. Normal leveranstid är 3-10 dagar.

Varumärken. 
Samtliga reserv- och servicedelar är eftermarknadsdelar om ej annat anges. Originaltillverkarens varumärke och artikelnummer används då endast som referens.
Varukorg
Din varukorg är tom
Summa varor
0 kr
Fraktkostnad
85 kr
Fler fraktalternativ
Totalkostnad
85 kr
Köp direkt
Artikelnummer


Vake 4l frostskyddsvätska
Motorolja 25w-40 Quicksilver
Konserveringskit
High Performance Extreme Grease - Quicksilver!
Packningssatser till Suzukis växelhus
Bälgsatser
För bälg och stödlagerbyte Mercruiser.
Mercruiser original
Styrtappsrenovering
Bob´s Machine Jackplate, Heavy Duty 4 tum. Max 300 hk.
Pris 21 245 kr Läs mer
Bob´s Machine, Trim/Tilt, Action style. Max 40hk
Pris 11 800 kr Läs mer
Hydrotab 300SR Eco, komplett kit
Pris 9 995 kr Läs mer
Bob´s Machine Jackplate, Action, Heavy Duty 4 tum. Max 300 hk.
Pris 23 245 kr Läs mer
Para Jac 500hp+
Pris 62 500 kr Läs mer